Alles over advertorials inzetten voor linkbuilding

Wanneer je actief bezig bent met je SEO, dan weet je natuurlijk als geen ander hoe belangrijk linkbuilding is. Zo zorg je er namelijk voor dat je Google een signaal geeft dat er extra goed gekeken moet worden naar je website of een speciale pagina. Om je een idee te geven hoe jij aan de slag kunt met linkbuilden en voor de mensen die niet weten wat het is, hebben we in dit artikel de belangrijke zaken voor je op een rijtje gezet.

Wat is linkbuilding?

Een vraag die veel voorbij komt is; wat is linkbuilding? Linkbuilding is het verkrijgen van links van een andere website naar die van jou. Op deze manier laat jij aan Google merken dat deze website in de gaten gehouden moet worden in positieve zin. Je kunt het als het ware vergelijken met een stem. Echter is het daarbij wel belangrijk dat je wel de juiste stemmen krijgt en dus wel weet wat je doet. Een goede manier om een link te verkrijgen, is door het plaats van een advertorial, hoe je dit doet, vertellen we je nu.

Linkbuilden middels een advertorial

Het plaatsen van een advertorial is een goede manier voor het verkrijgen van een link. Een advertorial plaatsen doe je namelijk vaak op een autoritaire site, die ook voor jouw site relevantie en ook waarde heeft. Het voordeel van een advertorial, is dat mensen deze rustig kunnen doorlezen en je ze eigenlijk op deze manier warm maakt voor het uiteindelijke product of de dienst die je aanbiedt. Doordat mensen langer op deze pagina blijven, ziet Google dit als relevant, waardoor deze afzonderlijke pagina, waarop een link naar jouw website staat extra wordt gewaardeerd. Wanneer mensen dan ook nog eens op je link klikken, heb je bereikt wat je wilde bereiken.

Linkbuilding zelf doen of uitbesteden?

Het verkrijgen van links is een tijdrovende klus. Uiteraard kun je hier prima zelf mee aan de slag, maar het uitbesteden is vaak verstandiger. Niet alleen is het vinden van links een uitdaging, maar ook de juiste links is van belang. Zo is het niet verstandig om bijvoorbeeld alleen maar links te bouwen op basis van het daadwerkelijke zoekwoord waarop je gevonden wilt worden. Door het uit te besteden aan een specialist, weet je zeker dat jouw website in goede handen is en zal je ook zien dat de resultaten naarmate de tijd vordert vanzelf gaan komen.