Variabelen zoekwoorden in Google Adwords

Variabelen zoekwoorden gebruiken in Google Adwords
De geavanceerde functie voor het invoegen van zoekwoorden kan u helpen uw advertentie relevanter te maken voor een bredere doelgroep.

Variabele code
Als u de functie voor het invoegen van zoekwoorden wilt gebruiken, plaatst u een klein stukje code in uw advertentietekst. Elke keer dat uw advertentie wordt weergegeven, vervangt AdWords deze code automatisch door het zoekwoord waarmee de advertentie werd gegenereerd. (bron: Google)

Meer kliks
Simpel gezegd, de advertentie zal veel vaker en op een hogere positie getoond worden -en dus vaker worden aangeklikt- omdat de advertentie dynamisch en meer flexibel is geworden. Dit wil zeggen: De variabele tekst in de advertentie past zich aan naar het zoekwoord dat de bezoeker heeft gebruikt.

Voorbeeld:
Stel, je verkoopt fietsen van verschillende merken en je wilt hiervoor adverteren.

Je advertentie zou er zo uit kunnen zien:

——————————————–
Verkoop van nieuwe fietsen
Nieuwe fietsen snelle levertijd.
Nieuwe fietsen ruime keuze.
www.fietsen.nl
——————————————–

Door de code zal de advertentie er nu zo uitzien:

Voorbeeld: iemand zoekt op “Gazelle”

——————————————–
Verkoop van Gazelle fietsen
Gazelle fietsen snelle levertijd.
Gazelle fietsen ruime keuze.
www.fietsen.nl
——————————————–

Wanneer de bezoeker nu het zoekwoord “Sparta”zou gebruiken, ziet de advertentie er automatisch als volgt uit:

——————————————–
Verkoop van Sparta fietsen
Sparta fietsen snelle levertijd.
Sparta fietsen ruime keuze.
www.fietsen.nl
——————————————–

Lees meer hierover…