Schrijftips voor betere resultaten op internet

Regelmatig publiceren op internet (wel of niet op een eigen website) is een van de meest zekere basis-manieren om traffic naar een website te genereren. Continueer dit proces, vermenigvuldig uw aanwezigheid op internet hetgeen zorgt voor meer verzekerd website-traffic. Immers; uniek geschreven content wordt altijd ergens in de zoekresultaten teruggevonden. Lees up-to-date schrijftips bij online publiceren:


BETERE RESULTATEN OP INTERNET
Betere resultaten op internet
Wanneer u publicaties (artikelen/blogs/webpagina’s etc.) op internet verzorgt ten behoeve van linkbuilding, hanteer dan deze schrijftips. Varieer met genoemde punten per publicatie. De resultaten op internet (o.a. Google) kunnen hierdoor zeer gunstig worden beïnvloed waardoor uw website beter wordt gevonden.

Schrijftips bij online publiceren:

  • Zorg voor publicaties welke iets toevoegen aan het internet en waar de lezer werkelijk iets aan heeft.
  • Plaats uw publicatie op een onderwerpgerelateerde website/rubriek.
  • Maak ieder artikel MINIMAAL 1500 karakters lang (uniek geschreven – geen gekopieerde teksten).
  • Begin de publicatie in principe met een belangrijk zoekwoord.
  • Laat belangrijke zoekwoorden een aantal keer voorkomen in de tekst van het artikel.
  • Gebruik duidelijke/overzichtelijke tekstopmaak waarin in Alinena’s etc. de content wordt gepresenteerd.
  • Gebruik “Header tags” – H2 (Kop2), H3 waarin belangrijke zoekwoorden voorkomen.
  • Maak af en toe een belangrijk zoekwoord dikgedrukt.
  • Maak af en toe een belangrijk zoekwoord onderstreept.
  • Maak af en toe een belangrijk zoekwoord schuingedrukt.
  • Voorzie de publicatie van één of meerdere video’s en/of illustraties.Plaats afbeeldingen in uw publicatie

Een doorsnee pagina bevat algauw 200 / 600 woorden (zie een woordenteller). Volgens onderzoek is dit het beste aantal woorden om een verhaal duidelijk te maken zonder de aandacht te verliezen. Het gebruik van een titel is cruciaal voor het gevonden worden in Google. Een pagina titel is het eerste wat een bezoeker ziet in de zoekresultaten. Een titel is niet alleen belangrijk voor uw SEO. De titel is ook nog eens een belangrijke kwaliteitsfactor voor uw pagina waardoor bezoekers mogelijk meer klikken op uw link.

Voorbeeld in Google

Links in de publicatie

  • Plaats ook deeplinks (25% naar home / 75% deeplinks)
    Deeplinks zijn links naar pagina’s binnen een website. Lees meer over deeplinks…
    Plaats 25% deeplinks

    Plaats behalve links naar uw eigen site ook links naar:

  • Neem links op naar gezaghebbende sites in de branche (ANWB), Wikipedia en Youtube etc.
  • Neem links op naar uw social media kanalen zoals Facebook, Google+, Pinterest etc.
    Plaats links/deel ook vanaf beschikbare Social media kanalen naar uw publicaties.
  • Plaats een link naar een PDF. Bijvoorbeeld een e-book.
  • Plaats onderwerpgerelateerde interne links in de publicatie.
    Interne link = link van de ene pagina naar een andere pagina binnen de zelfde website.

Varieer de anchorteksten

Varieer de anchorteksten (10% exact zoekwoord)
Het is belangrijk om de anchorteksten (de teksten die u aan de links verbind) te variëren. Dus in plaats van alleen maar links te plaatsen met bijvoorbeeld de anchortekst herenschoenen is het beter om ruim te variëren met de teksten, bijvoorbeeld: trendy herenschoenen, mannenschoenen en schoenen voor heren, www.website.nl, lees meer, Jansen Schoenen etc.. Hoe meer variatie u aanbrengt, hoe beter, zolang de meest gebruikte termen maar wel relevant zijn voor uw dienst of product.
Hoe plaats ik een link

Verwijzingen:

  • SIDN heeft een stevige positie binnen het politiek-bestuurlijke veld als gerespecteerde expertpartner op het gebied van de technische, juridische en beleidsmatige kant van domeinnamen en de domeinnaaminfrastructuur.
  • Digi-Kring Met Digi-Kring kunt u zelf artikelen met een link schrijven en direct publiceren op een website en rubriek naar uw keuze. Digi-Kring is een gebruiksvriendelijke tool waarmee iedereen diensten of producten kan promoten op internet.
  • MOZ authority De Page/domain authority is een indicator die samengesteld is uit de Mozscape web index, en het aantal links op de pagina, de MozRank (vergelijkbaar met PageRank maar dus niet van Google), de MozTrust (de MozRank voor je complete domein) en nog tientallen andere subindicatoren.

Lees meer over linkbuilding…

Auteur “Schrijftips bij online publiceren” Arjan Samson

Waardeer je dit artikel?

Deel deze pagina op Social media of schrijf een “comment”: