Het zal niemand ontgaan zijn dat winkeliers zich alweer opmaken voor de komende feestdagen. Sinterklaas en kerst staan immers weer voor de deur. Online-ondernemers met een B2C concept blijven hierbij natuurlijk niet achter. Op je website bied je aantrekkelijke acties aan, die eveneens per nieuwsbrief aangeboden worden aan de klant.

Feestdagenpagina

Als online-ondernemer doe je er slim aan om een separate (optioneel) tijdelijke ‘feestdagenpagina’ aan te maken. Deze kun je zelf helemaal SEO optimaliseren m.b.t. zoektermen binnen de tekst, die uiteraard over kerstaanbiedingen, of Sint-aanbiedingen gaat. De klant komt via zoekmachines op de pagina terecht, waarin je doorverwijst naar bijvoorbeeld de homepage, of waar je actuele aanbiedingen ook te vinden zijn.

Je geeft de ‘feestdagenpagina’ een extra SEO-boost door links binnen je website (ook) te laten verwijzen naar je pagina. Natuurlijk kun je ook links vanaf andere websites naar de pagina laten doorverwijzen (meenemen binnen linkbuilding). Hulp nodig? Wij kunnen je verder helpen: http://arjansamson.nl/linkbuilding-pakketten/

Social Media: de inzet van Facebook

Verkoop je populaire producten voor dames of kinderen? Facebook is een uitgelezen kans om vanaf enkele weken voor een feestdag je aanbiedingen te promoten, met als doel zoveel mogelijk bezoekers naar je website te laten gaan. Je kunt heel specifiek je doelgroep uitfilteren binnen Facebook:
https://www.facebook.com/business/products/ads

Veel succes!

Website promotie middelen: